Wiadomości z rynku

środa
13 listopada 2024

Kabotaż jak kij, ma dwa końce

Przewozy
29.05.2009 00:00:00
Z początkiem maja zniesiono zakaz przewozów kabotażowych w krajach Unii Europejskiej. Przewoźnicy mogą wykonywać zlecenia transportowe w krajach, w których nie mają siedziby. Ciężarówka z Polski może zatem przewieźć towar np. z Monachium do Berlina bez opuszczania Niemiec. Przewoźnicy z innych krajów Unii Europejskiej mogą jednak wykonywać podobne usługi w naszym kraju.
Z początkiem maja zniesiono zakaz przewozów kabotażowych w krajach Unii Europejskiej. Przewoźnicy mogą wykonywać zlecenia transportowe w krajach, w których nie mają siedziby. Ciężarówka z Polski może zatem przewieźć towar np. z Monachium do Berlina bez opuszczania Niemiec. Z uwagi na okres przejściowy dla polskich firm do 1 maja br. kabotaż był dozwolony jedynie w Portugalii, Irlandii i Szwecji. Teraz zostały otwarte wewnętrzne rynki przewozowe wszystkich krajów UE z wyjątkiem Bułgarii i Rumunii.
Ciężarówka wraca po dostarczeniu towaru i po drodze można częściowo wyeliminować pusty przejazd. W sytuacji, kiedy w kraju brakuje zleceń, mogłaby to być deska ratunku dla niejednej firmy. Tylko że za granicą też kryzys. Mało tego, otwarcie rynków działa w obie strony, tzn. przewoźnicy z innych krajów mogą teraz świadczyć usługi w Polsce i odbierać zlecenia naszym firmom. Kabotaż, jak kij, ma dwa końce.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.